Tänään on ollut tosi hyvä päivä. Olen oppinut uusia asioita - esimerkiksi sen, että sipuli ei olekaan pahaa. En ollut ikinä ennen maistanut raakaa sipulia, sanonut sille vain hyi en syö. Tänään maistoin ja se olikin aika hyvää, mutta nyt maistuu sipulilta suussa.
Aamulla Lauri sai kivoja lahjoja multa ja Eevalta - päivällä paastosin, opetin ja olin opetettavana. Oli antoisa pianotunti - tykkään opestani.
Tänään oli myös siinä mielessä erityinen päivä, että improvisoin pianolla aika hienojakin juttuja. Lauri kuunteli toisista kuulokkeista ja luki samalla kirjaa. Oli virtaavaa ja luonnollista, rytmi tarttui sormenpäihin ja korviin. Improvisointi on hyvä juttu, sitä pitäisi tehdä todella paljon enemmän. Otan nyt tavoitteeksi tehdä sitä päivittäin tai edes viikoittain. Improvisointi on hyvä silta soittamiseen silloin kun tuntuu, ettei jaksa harjoitella. Soitonhan kuuluisi kuitenkin olla pääasiassa kivaa ja nautittavaa, eikä vaan pakollista puurtamista. Myöhemmin soitin myös F-duuriasteikkoa ja kolmisointuja - toinen juttu, mistä on valtavasti hyötyä soittoon. Ai, että näpit kulkivatkin nopeasti puolen tunnin jankkaamisen jälkeen. Lisäksi tajusin, että scherzon tempo on ihan syystä presto. En ymmärrä, minkä takia olen soittanut sitä aivan laahaavassa ja masentavan hitaassa tempossa. Eikä kukaan ole sanonut mitään! Äh. Ymmärsin myös kyllästymisestä ja oivalluksesta. Scherzo auttoi siinä. Mikseivät aikuiset leiki? Lauri kokoaa miniatyyriukkeleita ja menee sitten leikkimään niillä ystäviensä kanssa. Mitä tapahtui kaikille niille barbiesineille, jotka olivat maailman hienoimpia ja tärkeimpiä leikeissä? Kuten popcorn-kulho, levysoitin ja levy, pizzapala, kokistölkki.
Miksi ultra bra on poistettu spotifystä?
Motivaatiomittari: 10/10
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti